Tuesday, February 23, 2010

BAPAK KU TERSAYANG

Bapak..seorang insan yang paling aku sayangi selepas arwah emak... Sejak pemergian emak, bapak cuba menyembunyikan keresahan, kesunyian dan kemurungan hatinya pada kami anak-anaknya. Tapi teserlah juga..kesedihan itu. Masa berlalu...bapak dapat sedikit sebanyak menolak tepi kesedihan nya dengan adanya aku dan anak-anak ku disampingnya. 
Bapak sering bercerita tentang hari-hari yang dilaluinya setiap hari...bapak selalu memasak bermacam-macam jenis juadah. Apatah lagi kalau di bulan puasa. Setiap kali aku pulang dari kerja, pasti ada sesuatu yang special untuk aku dan suami ku... Kalau bapak tidak memasak, pasti dia kan usahakan membelinya dari kedai.. Setiap ada pasar malam, pasti bapak akan pergi mencari satay untuk kami anak beranak....
Tapiii....itu semua dulu...bapak kini terlantar akibat angin ahmar yang agak serius. Bapak tidak seperti dulu walaupun semangatnya masih ada. Setiap hari bapak berangan untuk berjalan semula , tetapi dugaa Allah itu mengatasi segalanya. Hanya doa ku pohon agar Allah meringan beban dan dugaan dari NYA yang maha agung. Doa ku sentiasa untuk bapak tersayang... semoga sihat selalu... Aku akan tetap menjagamu walau terpaksa berkorban masa dan tenaga....Aku akan pastikan hati mu tidak akan terluka walau sebesar zarah sekalipun..Itu janji anakmu...Peluk cium buat bapak tersayang... 

3 comments:

Linda Hashim said...

Waaaaaa...sedihnyerrr!!tersentuh hati ku yg bertaman ni..air mata dlm hati dh menitis dh kakwan..sebut2 psl bapak,mak nih..mmg sgt syahdu..kiter samer2 doa utk mak bapak kiter ye kakwan..amin..

Anonymous said...

Kasih ibu membawa ke syurga..
Kasihnya ayahanda berkorban nyawa..
Alfatihah buat arwah Abah..

BDB~

Razee Salleh said...

Alhamdullilah dia ada nak macam kak wan. Allah sahaja yang boleh membalas pengorbanan kak wan.

Berat mata memandang berat lagi bahu memikul.